Saturday, February 4, 2012

Assalam !

Just now, im busy preparing of my speech for this Monday. I gonna give a talk ! Ya Allah, kau permudahkanlah perjalanan aku di hari itu dan permudahkanlah kata-kataku untuk memberi sedikit ilmu kepada anak-anak bangsa yang juga hamba Mu. One of my weakness is cakap berbelit & kelu lidah & tiba-tiba terketawa tanpa sebab. Setan lalu kot -,-. My daily conversation with colleague agak terbantut maybe sebab kena berjaga-jaga dalam percakapan, yelah, cakap dengan orang ....-.-...... ! Kannn. Haha. Cakap dengan orang lain semua normal alahmadulillah, tapi memang most of my friend tak faham, sebab air liur tak habis telan lagi aku bantai cakap je. Sorry ! Kalau tak faham apa yang saya cakap NOW ! Weee, that's me.


So yeah, just nak share one of my reference video about giving talk. And saya memang minat Puan Nurul Izzah ini sedari remaja lagi. Saya sedar anda-anda semua pasti akan tak berpuas hati apabila saya menyatakan ini. Well, well, well saya manusia, dia manusia, anda-anda pun manusia, kita semua manusia yang tak terlepas dari kesalahan. Apabila saya menyatakan ini, tak juga bermaksud yang saya menyokong parti yang beliau 'adili'. Sila tolak ketepi tentang hal politik. 


Di sini, saya nak bercakap tentang kredibiliti beliau dalam membicarakan sesebuah isu dan peranan beliau sebagai seorang anak (bapanya teraniaya atau tidak, wallahulam), sebagai seorang isteri (dapat suami yang begitu baik), ibu (ibu kepada dua orang anak) dan YB. Jika dibariskan sendiri pembicara wanita sememangnya ramai. Tapi saya lebih tertarik dengan beliau yang sangat sopan, Ya Allah, susah nak jadi sopan dan manis seperti beliau, sangat tertib dan tegas dalam tutur bicara semasa mengendalikan sesebuah forum. Saya kagum dan saya nak diri saya seperti itu. Eh, in my own way but cara dan gaya penyampaian yang sederhana, sopan dan tegas tu yang saya nakkkk. 



Nah, ini videonya. SEBENARNYA, apa yang Izzah cakap ni benar belaka. Sangat fiktif. **Eh tersokong pulak parti dia :P **Sifat-sifat yang tak disengajakan tu biasalah, namanya lagi MANUSIA



Ingin dikongsikan juga peribahasa Melayu yang perlu kita tauladani, *oh saya sangat sukakan Karam Singh Walia, cukup kuota kan? Saya natural tak sebelahkan mana-mana pihak ? Kann kann  

Jikalau ular menyusur akar, tiada hilang bisanya. Ini bermaksud, orang besar yang merendahkan diri tidak akan jatuh martabatnya. Selagi mana dia berpegang kepada akar umbinya. Fikir-fikirkanlah


Oh my blog tak perlukan obiter dictum kalian, kalau boleh follower pun taknak. * Nak sedapkan hati, sebenarnya follower blog sikit eh Emma? Jangan risau follower awak, risaukan follower Tuhan awak k. Sungguh sopan Emma ni, wink! :). 

BLOG ABJOURNED