Wednesday, December 15, 2010

Perasaan perempuan. Biasalahh


Oh sebenarnya, saya suka awak. Tapi saya segan nak cakap. Sebab saya perempuan




Aaaaaaaaaaa! Kan ? Saya suka dia, tapi saya malu nak cakap. Sebab dia pun macam tak layan saya je ;(( Sedeyyy. Saya kan perempuan, jadi tak berapa manis terhegeh hegeh kat dia cakap saya suka dia. Kalaulah dia milik sayaaaaaaa kaaaaaaaaaaaaaaaaaan. Ohh. Whattaf you talking about emma ? Ehehh, okay sekarang saya tengah berangan ni. 

Mood : BERANGAN

Saya bayangkan saya suka pada seorang lelaki yang pendiam , kecoh pun boleeeeeh! Tetapikan susah betoooooooollahhh nak mengusha dia ni. Eh tak tak, bukan susah nak usha dia. Sebenarnya, saya tak start apa-apa pun lagi. Kalau yg pendiam tu, saya tanya sepatah, sepatah dia jawab. Otak dia mcm tak berkembang je kan bila kita dok kat dia. Kalau guy tu kecoh pulak, saya nak ajak dia keluar saya segan. Sebab saya kan perempuan. Tak manis. Saya nak call dia pun saya jadi seganlah. Nanti mesti dia cakap apa lah perempuan ni tak malu ke call aku. Kau tu dah lah perempuan. Tak manis langsung PEREMPUAN ni. Waima nak hantar text message pun saya segan nak memulakan ayat. Iyelaa, takut dia tak reply message saya. Mesti dia fikir saya ni suka melayan lelaki (Weh mangkuk, padahal aku layan kau je tahu tak?) HAHA. Eh mood berangan lagi yek. Baiklah, jom kita ke halimunisasi seterusnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa




Errrrrrrrr. Tak payah dah la berangan yek. Kalau nak juga, awak awak buat lah sambungan ni sendiri yer dengan perasaan nak sampai ke jinjang pelamin pun takpeee. Heee.




Haaa, kann. Kan. Kan! Saya rasa ramai je dalam dunia ni ada perasaan yang camni kan. Haaaaaaaip, jangan tipu kitew, kitew tahu awak tukeww tangat2 kat dia kannn. HAHA. Euww. Wait, lupa nak bagitau. PERKARA YANG KITA BINCANGKAN INI TAK ADA KENA MENGENA DENGAN TUAN PUNYA BLOG AUWWW. HAHA. Saya ni takde perasaan. Apatah lagi perasaan pada lelaki. Eh lain macam pulak bunyi. Tukar! Tukar! Saya tak ada bibit bibit perasaan lagi pada sang jejakos buat masa ini. Huhh. Cuma, cumaa! HAHAA! Buwwwwwwwwwwwek. Yadda yadda laa. Berbalik ke topik asal, ya rabbi ada yang sampai minat bertahun-tahun sampai dah nazak pun tak terluah-luah lagi perasaang tuh. Awatnyaaaa jadik lagu tu cik kak oi. Eh saya pulak emo lebih-lebih.Tapi tulah kan. Kerana jiwa dan perasaan seorang perempuan tu yang lemah lembut, bersopan santun dan cepat sentap, eh bukan, cepat terasa dan malu malu siput gituuu. Itulah yang membuatkan PEREMPUAN malu untuk menonjolkan kesukaan gila babeng dia pada Crushie nya yang terrrsayang. Hmpph. Sedihnya. Aku buat cerita, aku yang sedih. hahah.




Normally, saya tengok perempuan 21st century ni tak lah macam ni sangat kan. Ada aje segelintir yang tunjuk ganas, eh sebenarnya bukan ganas, cuma keberanian yang tinggi kalah lelaki katang bagi menampilkan kesukaan dia pada seseorang. Saya suka perempuan itu. Bagi saya tak salah. Sebab ianya lumrah manusia ada perasaan suka kat sang adam. Cuma orang akan fikir tindakan sang hawa yang memulakan langkah mengusha sang adam adalah sangat memalukan diri sendiri. Saya ulang sekali lagi. Bagi saya tak salah langsunggg. Sebab saya pun nak buat gitu ahh.  >.<




Perhaps, ada juga yang berfikiran cetek . eh tak ahh, maluuuuuuuuuuuu nak start first move. Ini pun saya suka jugak sebab mungkin dia nak jaga maruah diri sebagai seorang perempuan. Tapi awak kan tak salah lah bagi saya. Sebenarnya kita sibuk fikir apa orang akan cakap kalau aku buat camtu. Apa jugak si dia akan cakap dan yang paling suppurate tu apabila si dia menolak. Uuuuuuuuw. Maluuuuuuuuuuuunya! Chill lah. Dia bajet dia hot je pon nak reject2x awak tu. haha. Tapi jika memang dia seikhlas hati menolak kerana ada pilihan hati dah. Ohh tak mengapa. Awak calm down bebehh. Kita buat party khas utk bachelor. Suruh diorang yang isi borang. Kan ke diorang yang ngorat awak tu ? HAHA.  




Ye. Mmg betul PEREMPUAN juga suka dan selalu memendam perasaan dalam banyak perkara. Susahkan kalau terlalu ada perasaan? kah kah kah! -.- Sekolah rendah dulu saya ada minat pada seorang budak kelas saya. Lelaki. Saja nak mention lelaki sebab takut org tak percaya saya ni perempuan >.< Hehee. Saya tak ingat mcm mana saya boleh suka pada dia. Tapi sy ingat la ada satu moment yg dia buat saya homaaaaaaigod. Dia bgtahu semua kawan kelas, lukisan saya tu cakap dia punya. *Time sekolah rendah saya mmg antara yg pandai melukis* RIAKNYA. HAHA. Saya tak tahu apa agenda dia ckp macam tu. So, drpd situ saya rasa selok keriangan lah en. eventho benda ni biasa-biasa aje pd korang. Hati dah gedik kan dari kecik, nak buat cemanaaaaa. ahha. Daaan, saya rasa dia suka kat saya! kah kah kahh! Tapi kami ni budak- budak. Tak ada apalah sangat nak bercouple-couple ni. Saya tak pernah jugak terhegeh cakap kat dia saya suka diaaa, maaaaaaaaaaaluu! Then, after primary saya masih lg berjumpa *berselisih je pon dgn dia. Sebab dia budak St Thomas, kiranya kalau kat Kuantan ni. Nak kutip budak hotsuff carilah budak St Thomas. Ohh no! HHAA. But since dah masuk kolej, I never meet him again. And saya pun dah tak ada perasaan crush pada dia mcm zaman budak-budak dulu. Sekarang dah matang okayy. haha. 




Okay, satu tips yang saya nak kasi kat sini. Satu je sbb saya pun tak tahu menjadi ke tak.|;D


If you really love someone. Let it go thru the flow. Kita boleh mencintai, tapi tak semestinya kita boleh memiliki dia. Pandanglah dia seikhlas hati dengan mata yang ikhlas, mulut pun kena ikhlas gak, hidung pun sama! Kembang-kembang, kempis-kempis :P Jika tak ada keberanian, cari abg/kakak posmen. Jika anda katangg, luahkan pada si dia dengan setulus ikhlas isi hati ke isi perut ke yang menyatakan anda gila bayangkan dia. eh (?). apa apalah. asalkan benda tu ikhlas. Takpun bagi hint pada dia yang anda ni wujud pada mata dan melekat kat ingatan dia. Benar, cinta itu indah. Indah lagi jika offer kita diterima. Tp kalau di reject, tak payah bersedih yg amat. Yg penting dia dah tahu isi hati awak tu. Maybe dia akan berfikir panjang. Kalau taakkk, eden pun tak tahu. AHHA. Maybe dia akan jd lebih ego bila kita suka dia dan dia reject. Takpe, kita dah cuba. Kita dah buat benda yg org lain tak boleh buat. We know our place in his/her heart. Hancur tu kita ubati dgn tawakkal dan istiqamah. eceh. bak ustazah gamaknya. Assalam...








Love is everywhere,
Emma Kamal