Monday, December 20, 2010

SILA MAKAN.

Hey, dah makan ? Jom lah makan sama-sama. haha. Okay this entry gambar je yg lebih kot. And sumpah semua yang korang tengok ni bukan reka-reka. Ini realiti dari tangan aku yg lembut ni. kah kah kahh >_<




Okayyy, ni picca pertama. tengoklaaaaaaaaaa
















































eh silap!




Tapi janji, sila jangan keluar apa-apa yang berbentuk cecair dari celah bibir. haha!




















GARLIC BREAD BERSAMA MUSHROOM SOUP

CARBONARA SPAGHETTI

Hemmmmm, sedap gillla! Eh tapi ni western sangat, takut korang tak terliur pulak. haha




Tengok ni pulakk yee


NASI GORENG BIASA PLUS AYAM GORENG SPECIAL

NASI GORENG UDANG BERSAMA TELUR MATA
(nampak mmg tak lawa, kedut-kedut je, tapi rasa dia walaweeeh, sedap tak terhingga)



Nampak sedap kannn ? Tapi kalau dah makan lagi sedappdapppdapp! haha
Kalau nak tahu, abt one week jugak la asyik makan nasi goreng je. Bosan tau takk, jemu! Tapi apakan daya, benda tu aje yg cepat, tangkas, dan yang adooo dalam peti! haha

OKAY NEXT!

This dishes actually mmg I included sekali dgn step from the beginning I start cooking. Nyahahaaaa! Sebab  ada orang tak percaya and dia suruh letak. Then I proved it! Bluwekkks. ahhaa
Tapi tak banyak sangat la macam semua step kita letak kan sbb gillaar apa! Aku yg masak, aku yg cuci, aku jugak yg ambil gambar, manalah sempat doe nak seperfect chef mcm kat tv tu. So, percayalahh. Hari ni aku masak benda yang tak pernah di masak. Erm, erm, udang masak lomak cili api. Yummaayyyy! Ohh sila lihat, sila lihat bukti serta keenakan masakan Emma Kamal!

UDANG MASAK LEMAK CILI API

AYAM GORENG ISTIMEWA 

SAYUR GORENG (Tak tahu pekenama sayuq ni, daaa!)



Satu je yang tak lengkap. Ohh my shrimped taste! Kalau tak mmg heaven lah!
Ta reti doe nak buat sambal belacan. Eleh elehh, bukan tak reti. Cuma tak cukup kelengakapan. I mean, BELACAN. HAHA





Masakan ni memang saya sendiri yang buat. Belajar dengan resepi kat internet (western food) dan dari my mum tukang masak yang gigih dan superwoman.Ohh dan pakat campak je dlm benda yg sy goreng. We call it as TRY. Gambar yang korang tengok ni bukannya saya masak dalam masa sehari, tapi tiap-tiap hari semasa sy keseorangan dirumah.Thanksss!




Best kan dapat masak apa yg kita masak. eeeeeeeeeeeeeeeerr. Best kan masak benda yg kita suka makan ? (!) BESTT GILLEEEEEERR
Saya puas! 
MASAK.MAKAN.
EMA = MAKAN.
GEMUK = EMA

KAH KAHH KAHHH!


Harap korang dah pun kenyang. Daaa!


Sampingan




JAGALAH KEBERSIHAN DAPUR RUMAH KITA. 
SAYA TAHU RUMAH SAYA BURUK.SO WHAT! WHO CARE! HAAAA
OHH MY NENEK CARES!