Monday, October 25, 2010

Servis Cita Cita

Assalamualaikum my havoc readers !


Lama gila tak update my blog ni , mcm mcm jin dah menyinggah utk menengok keikhlasan hati saya berbicara di blog hidup untuk mati ni , cehh . Ayat ala ala korang tgk blog karingeri.com pulak en . haha ;D . okay okay , sy nak cakap pasal CITA CITA .



Hmph ! Dulu dulu time kecik kecik cikgu kat sekolah suka tanya pasal cita cita , aku tak tahu nak jawab ape , sbb cita cita aku nak jadi artis (haha) , tp malula kan nak bitau cikgu tu , kang ada dia suruh joget inang kat depan kelas tu kan . Tp sekarang semua dah berubahh... Kalau ditanya apa cita cita utama ofcourse la nak masuk SURGAA. Kan , kan kan ! Seriously , lama kelamaan bila dah meningkat dewasa kita lebih tahu pilihan terbaik yg perlu buat untuk masa depan yg lebih mengujakan . Menyirap eh ayat wa ni. And I found it , Law .




Yeahhh , black and white . You know what I mean




Cita cita ku dah hampir ke persada kejayaan tau apabila ambil course Syariah and Law at one of da college kat Kuantan . Tp tu lah kan , college je , bak kata Madam yg pernah mengajar aku di kolej suatu ketika dahulu , setakat Diploma Syariah dan Undang undang bukanlah penentu kejayaan awk untuk menjadi seorang peguam . Hmmm , ni nak start touching ni , mmg aku masih tak berjaya lagi nak capai kemenangan untuk berada di universiti apatah lagi untuk menjadi seorang peguam. Perjalanan masih jauh , masa makin singkat , semakin lama semakin keliru .








Okay , Im just done with my graduation last weekend , and obviously mmg sgt vogue and havoc . Honestly I do respect all the lecturer and all staff of my college . Mmg tak sangka my kolej yg wa selalu dok kutuk ortodox sgt tu , dpt buat majlis yg agak grand laa , double thumbs up kot . Right , even dlm kemeriahan majlis terasa sebak sikit sbb gathering dgn ex member la kan , kebanyakan member dpt chances to further their study and bekerja yg besh besh siyooot. Tapi ta kisah la kan pasal kerja tu , sebab aku ta berminat nak bekerja lagi, masih ada niat murni nak belaja, hehe. Andd Oh so cool depa kann. Mereka mereka ni sudah tentunya dpt mengagak apa cita cita and hala tuju masing masing sebab apabila berada di peringkat ijazah pada aku adalah berada di peringkat kejayaan cita cita. Hmphh ! Berapa banyak keluhan dah menyidai kat sini. Apasal ayat aku ni terlalu kemelayuan erk, whateva ! But is okay la kan , insyallah nanti2x adalah rezekinya tuu. Wish me , wish me ! Amin...





HAHA ! Semua nak panggil Ustazah , but im not ! ;D







Okay, nak story sikit pasal Uitm yg ema apply baru baru ni , ouchh , im bit heartbroken syiaaaaal sebab tak dijemput menghadirkan temuduga, wuwuwuuu(!) Oleh kerana my first choice adalah jeng jeng jenggg : Masscommunication in Public Relation , baru berangan nak jadi top weyyyy . wah kau fatimahh. hehe ,hmmph! sedikit frust and sedikit tak frust. Sebabbbb ... wa masih mengharap LAW wehh. Tapi semua ta lepassss okay! TAK LEPASS BEBEHH  T_______________________________T



Eceh , konon nak masuk Masscomm pakai pun ala ala hottie nakk ? Ohh tidak la ~







And ohh , nvm la , rezeki is everywhere , tp masa bila and sampai bila na tunggu tu ntah laa sottt! Ke dah terkena buatan orangg memang tak bole jejak masuk uni ni. Memang kau jaga la sape yang bomoh aku tuu, aku siat siat pipi kau kau kau dengan gergaji dalam stor rumah aku tuu Hmphh , again..... hehe :D





MUKA GUMBIRASS LAHH NI . UWAAA ! ! :(   -_________-

So, sekarang ni janganlah dok tanya tanya aku aku belaja mana , keja apa , aku tak mampu nak menjawab soalan lisan tuuuu . Aku PENGANGGUR PROFESIONAL !


And now , i dont know my future yet. ZZZZZ ! Bantu lah hamba mu yang kerdil ini Ya Rabb. AMINNNNN ...



Gudbye cheesy and honey STAR ! Muwaaaaaaaaaa muwaaaaaAPP !!!